Як оцінити ефективність реклами в цифрах (без води)

  1. Де знайти посібник з оцінки ефективності реклами?
  2. З чого почати оцінку?
  3. Як порахувати вартість одного кліка?
  4. Вважаємо вартість кліка для email розсилки
  5. Вважаємо ефективність банерної реклами
  6. Як оцінити ефективність інтернет реклами з оплатою за покази
  7. Від яких цифр відштовхуватися при оцінці реклами
  8. А як оцінюєте якість реклами ви?

Вітаю вас, шановні читачі. Днями я поставив собі за мету порахувати ефективність реклами, яку я використовую для просування. Питання це зацікавив мене чисто з практичної точки зору, з метою оптимізувати і мінімізувати витрати і підвищити віддачу від тих коштів, які я вкладаю.

Питання це зацікавив мене чисто з практичної точки зору, з метою оптимізувати і мінімізувати витрати і підвищити віддачу від тих коштів, які я вкладаю

Не те що б я ніколи раніше не прикидав, куди і скільки я витрачаю, але не доходили руки провести точну оцінку і порівняння, а тим більше, систематизувати отримані результати.

Додатково, мій інтерес до теми був підігрітий моїми рекламодавцями, які, найчастіше, вибирають менш ефективний спосіб просування , В той час як за менші гроші можна отримати кращий результат.

Де знайти посібник з оцінки ефективності реклами?

Перше місце, куди я звернувся зі своєю проблемою, був Інтернет. Ввів в пошуковику запит «як оцінити ефективність реклами» і почав вивчати тему. Мені здавалося, що з цього приводу буде маса матеріалів, адже, різні види реклами в Інтернеті використовують практично всі підприємці. Повинні ж вони якось її оцінювати і аналізувати.

Але мене чекало розчарування, все місця в пошуковій видачі по запитах, пов'язаним з оцінкою ефективності реклами займають або сайти рефератів, відповідно, з рефератами, або якісь наукові праці, придатні для написання дисертацій, але абсолютно безглузді з точки зору практичного застосування.

Але мене чекало розчарування, все місця в пошуковій видачі по запитах, пов'язаним з оцінкою ефективності реклами займають або сайти рефератів, відповідно, з рефератами, або якісь наукові праці, придатні для написання дисертацій, але абсолютно безглузді з точки зору практичного застосування

Сподіваюся, з часом ситуацію покращиться і на зміну академічним знанням прийдуть реально працюють практичні прийоми. Нижче я по пунктах розписав, як проводжу розрахунки рекламних компаній для просування своїх проектів я.

Думаю, у мене вийшло створити посібник, яким зможуть користуватися навіть новачки, адже їм складніше зрозуміти на що витрачати гроші - досвіду ще немає.

З чого почати оцінку?

Зазвичай, я оцінюю вартість просування за кінцевим результатом. Це або вартість переходу на сайт, або вартість одного клієнта.

Для інформаційних сайтів (новини, блоги), там, де продажі не основний вид доходу, має сенс вважати вартість кліка, а для комерційних сайтів, які заробляють на продажі товарів і послуг важлива вартість клієнта.

Хоча, різниці великої між ними немає, так як, знаючи вартість кліка, можна вирахувати і вартість клієнта. Досить розділити цю цифру на конверсію відвідувач / клієнт. Припустимо, обходиться вам відвідувач в 10 рублів, а товар купують тільки 5%, тобто 5 з 100 (частка дорівнює 0,05). Ділимо 10 на 0,05, отримуємо 200 рублів - це вартість одного клієнта. Якщо прибуток, яку ви отримуєте з цього клієнта вище, значить, реклама себе окупає.

Ось, як раз на тому, як вирахувати вартість одного відвідувача ми і зупинимося докладніше.

Як порахувати вартість одного кліка?

У своїй статті « Найефективніші види реклами в Інтернеті »Я зробив огляд всіх способів просунути сайт. У ній ви вже могли звернути увагу на те, що більшість способів не показують в явному вигляді вартість кліка (переходу) - її потрібно вираховувати самостійно. Цим ми зараз і займемося.

Вважаємо вартість кліка для email розсилки

Замовляючи рекламу в email розсилках (про них я писав тут ), Ви ніколи точно не можете знати, кількість переходів на сайт, які вона вам дасть. Цього не може знати і автор, але спрогнозувати приблизні цифри не складно. А знаючи кількість переходів, ми підрахуємо вартість одного відвідувача.

Практично всі сервіси розсилок ведуть статистику. І smartresponder і justclick враховують і показують в цифрах і відсотках - скільки одержувачів відкрили лист і скільки перейшли по посиланнях.

Ось так виглядає статистика в смарте по одному з моїх останніх листів:

Ось так виглядає статистика в justclick:

Для того, щоб оцінити ефективність реклами в конкретній розсилці, необхідно запросити у автора інформацію по минулим випусків (можна скріншоти) і розділити вартість купленого листи розсилки на кількість переходів - у вас вийде середня вартість кліка.

Аналогічним чином розраховуються всі інші способи реклами, оплата яких проводиться за одноразове дію.

Не всі такі способи вміють вести статистику автоматично, тому, для її збору ви можете використовувати посилання лічильники і по ним відстежити кількість кліків.

Вважаємо ефективність банерної реклами

Банери на сайтах це приклад реклами з погодинною оплатою. Гроші йдуть за час розміщення і, щоб визначити середню вартість кліка, потрібно знати наступне:

Відвідуваність сайту - скільки переглядів він отримує за обраний період. Зазвичай, ця інформація є на сайті в явному вигляді - лічильники відвідуваності. Якщо на сайті немає такої статистики, я б утримався від покупки.

Клікабельність - яка кількість кліків по банеру, в середньому, виходить на 1000 показів. Для банерів ця цифра менш точна, так як дуже сильно залежить від самого банера, але для приблизної оцінки підійде. Якщо банери розміщуються безпосередньо, без посередників, то таку статистику варто попросити у власника майданчика, можливо, він використовував посилання лічильники і знає потрібні цифри.

Якщо статистики немає, то доведеться з'ясувати її експериментальним шляхом, на особистому прикладі. Можна спробувати замовити банер на короткий термін (3-5 днів). Потім, поділити кількість отриманих кліків на кількість показів за цей період.

Помноживши кількість показів на кликабельность, ми отримаємо кількість кліків за потрібний період. Далі, ділимо вартість розміщення банера на отримане число кліків. Як і в попередньому пункті у нас виходить середня ціна переходу.

Деякі сервіси самі вважають ефективність роботи банерів. Наприклад, банерна біржа Rotaban сама веде статистику і видає рекламодавцю значення eCPM (середню вартість кліка).

Наприклад, банерна біржа Rotaban сама веде статистику і видає рекламодавцю значення eCPM (середню вартість кліка)

Точно також розраховуються всі інші види інтернет реклами з погодинною оплатою.

Як оцінити ефективність інтернет реклами з оплатою за покази

Цей вид розкрутки ближче всіх до ідеалу (еталоном я вважаю контекстну рекламу), так як оплата йде за конкретні цифри показів, що спрощує подальшу оцінку. Прикладами таких способів просування є рекламна рядок (приклад - чорна рядок з текстом в самому верху мого блогу), деякі сервіси тізерній і банерної реклами теж працюють за кількістю показів.

Єдиний показник, який нам необхідний для оцінки в цьому випадку - це кликабельность (CTR).

Беремо потрібну кількість показів, множимо на CTR, виходить середня кількість кліків, яке ми отримаємо (якщо цей параметр дан в%, то потрібно розділити його на 100). Наприклад, CTR = 1,3%, нам потрібно 5000 показів. 5000 * 1,3 / 100 = 65 кліків. При вартості реклами 2 $ за тисячу показів, знадобиться 10 $. Ці гроші ділимо на кількість кліків, і виходить 15 центів за перехід, це приблизно 5 рублів.

Ось так виглядає статистика по майданчиках на сайті сервісу рекламних рядків Nolix, можна відразу взяти CTR і порахувати ефективність даного виду інтернет реклами на кожному конкретному сайті.

Ось так виглядає статистика по майданчиках на сайті сервісу рекламних рядків Nolix, можна відразу взяти CTR і порахувати ефективність даного виду інтернет реклами на кожному конкретному сайті

Від яких цифр відштовхуватися при оцінці реклами

Контекстна реклама представляє собою своєрідний еталон, з якого можна брати дані. Вартість кліка там задає сам рекламодавець, тому вважати нічого не потрібно - заздалегідь зрозуміло в яку ціну обійдеться кожен відвідувач на сайт.

З сервісів контекстної реклами можна отримати багато користі, для оцінки ефективності інших видів платного просування сайту. Як це зробити? В Яндекс Директ є такий показник - вартість входу в гарантовані покази, по ньому можна судити про адекватну вартості відвідувача по вибраному ключовому слову. Нижче цієї ціни показів оголошень буде дуже мало, якщо ставити вище, то будемо переплачувати.

Нижче цієї ціни показів оголошень буде дуже мало, якщо ставити вище, то будемо переплачувати

Можете створити рекламну кампанію в Ю Я (без оплати) і оцінити вартість тих чи інших запитів. Вказану там цифру, можна просто брати і порівнювати з тими, які у вас вийшли при розрахунках інших видів реклами. Все що коштує дешевше контекстної реклами можна вважати вигідним, все що дорожче - не дуже.

В кінцевому підсумку, оцінка ефективності реклами зводиться до простого порівняння цифр - джерела, які приносять більше відвідувачів / клієнтів на витрачений рубль, вважаються більш придатними, ті, які вимагають більше грошей за клік / продаж краще відсунути на другий план.

А як оцінюєте якість реклами ви?

Успіхів, Дмитро Жилін

Де знайти посібник з оцінки ефективності реклами?
З чого почати оцінку?
Як порахувати вартість одного кліка?
Де знайти посібник з оцінки ефективності реклами?
З чого почати оцінку?
Як порахувати вартість одного кліка?
Як це зробити?
А як оцінюєте якість реклами ви?

Дополнительная информация

rss
Карта